De machtige 12
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De machtige 12

Totdat er een rijk bij kwam....
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Achterbuurt van Betar

Ga naar beneden 
+2
Pixis
Arian
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 5:37 pm

Lees de daken van betar....het beginpost dinggeval.
Hier is een kleine hut van Arian tegen een dak aan gebouwd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 6:47 pm

Ceyx landde aan de rand van de rare stad. Pixis keek ernaar en wachtte rustig op Arian. Hij zag overal dikke vette duiven en muizen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 6:54 pm

Arian sprong van Langidrik en klom behendig het dak op "Mijn grote schuilplaats is aan de andere kant van de stad, aangezien het dag is konnen we het best naar een kleine die ook bij mijn terrerorium hoort." als een zwarte schaduw schoor hij we in een steegje. Arian liep een afdak onder dat goed verscholen was in de steeg, hij kwam hier bijna nooit, maar het was wel heel schoon. Hij liep naar het matras, wat het enige wan dat er lag en rolde zich op in een hoekje en viel bijna meteen in slaap.

als pixis heeft geslapen doe ik wel dat arian hem wakker maakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 7:00 pm

Pixis liep achter hem aan. Hij was nog helemaal niet moe. Dus hij zag zijn kans schoon om met uil aan zijn taalvaardigheden te beginnen. Ceyx werd een dikke mist die door het steegje drong. Overal om zich heen hoorde Pixis angstig gepiep en gekoer van muizen en duiven die schrokken van de mist. Uil wees op zichzelf en brabbelde iets. Toen maakte hij duidelijk wat hij had gezegd: 'Ik ben Wijze.' Toen moest Pixis zich voorstellen. Hij had alleen geen idee wat Pixis was dus zei hij gewoon Pixis. Uil zei weer iets en maakte Pixis daarna duidelijk dat hij kompas heette, wat hij net had gezegd. En zo ging Pixis door met de basis van de bos taal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 7:09 pm

De maan was eindelijk opgekomen en Arian rekte zich uit. Hij liep naar Pixis. "Ik weet dat het vroeg is, maar ik denk dat je niet echt van pas ben als ik op jacht ben" hij grijnsde, als je goed keek zag je dat zijn hoekanden nu verlengd waren met vlijnscherp water. Hij sprong behendgd tegen de muur en klauterde het dak op, hij leek bijna te verdwijnen in het duister. Hij stuurde van water klauwen uit zijn handen en stond op het dak te wacten op pxis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 7:13 pm

Pixis vloog achter hem aan. Met lichte voeten landde hij op het dak. Hij was niet hoorbaar tijdens het lopen. "Ik kan je helpen met een pijl en boog, als je dat wilt," stelde hij voor. "Dan heb je meer kans op een verassing. En met een extra luchtstoot erachter aan is er weinig kans dat het dier de tijd heeft om te vluchten." Hij keek naar de watertanden van Arian. Eigenlijk een best eng gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 7:24 pm

Arian schudde zijn hoofd "Geen pijl en boog" hij glimlachte en zag er erg onheilspellend uit "dat is onmogelijk hier, alle dieren weten te ontkomen aan adelaars die uit het niets lijken op te doemen, zou een pijl heel anders zijn?" hij grijnsde "En het is tegen de ere code om met iets anders te vechten dan klauwen tanden en messen" hij glimlachte en spitste zijn oren. Hij legde een vinger op zijn lippen en stak toen zijn klauw door het rieten dak van het huis waar hij boven zat. Hij haalde een rat tussen het iet vandaan "vangen" riep hij terwijl hij hem naar Pixis gooide.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 7:29 pm

Pixis schrok van de rat. "Wat moet ik hiermee? Ik hoef hem toch niet te eten, he?" Hij rilde alleen al bij de gedachte. Hij had zijn eigen eten mee. Dus een rat hoefde hij niet. Hij keek argwanend naar Arian. De rat spartelde in zijn handen. Wat moest ermee gebeuren?
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 7:35 pm

Arian keek Pixis aan alsof hij water zag branden "Nou simpel, pak een mes en snij zijn keel door. Dan houd je em bij je tot we eten gaan klaarmaken." hij zuchtte. en liep verder, door zijn knien gezakt en snel en schichtig. Hij zag een muis zitten en sloop er als een grote kat opaf, daarna sprong hij en sneed de muis in een houw in tween. de kop rolde weg en hij grijnsde. Hij pakte de muis beet. Als hij op jongere leeftijd al bij de katten had geleefd had hij het beest nu misschien verorberd of tussen zijn tanden geklemd. "Oke, dit is wel genoeg" hij liep naar pixis om te kijken of die de rat al had afgemaakt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 9:08 pm

Pixis stond nog steeds met de rat in zijn handen. Hij had gekeken hoe Arian zonder blikken of blozen de muis had afgemaakt. Hij vond het maar zielig. "Is dit voor ons beide," vroeg hij. "Of alleen voor jou. Want ik heb mijn eigen eten bij me. En ik weiger deze onschuldige rat van zijn leven te beroven." Hij liet de rat los. Het beest ging er snel van door.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimeza sep 25, 2010 11:24 pm

Arin vloekte "In feite is het het offeren van voedsel" hij zuchtte en knoopte de muis met de staart aan zijn riem "Dat is wel belangrijk met volle maan en de dagen rond volle maan" hij wees naar de bijna volle maan. "Als dank voor een maan vol voorspoedige jachte en als hoop voor een nieuwe" hij grijnsde "Morgen vollemaan en een klein ritueel, niet zo mooi als de jaars of seizoenswisselingen maar ja" hij glimlachte en spitste zijn oren "Zeg het a.u.b als je iets ziet, ik wil vanavond veel vrije tijd hebben"
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimezo sep 26, 2010 9:58 am

"Nou, dan mag jij verder met jagen," zei Pixis. "Maar ik duik terug het steegje in en ga mijn eigen eten zitten eten. Ik hoef niet te zien hoe al die dieren worden afgemaakt." Hij sprong de steeg in en verdween in Ceyx' mist die er nog steeds hing. Daar ging hij op zoek naar zijn spullen om zijn eten te halen. Hij had gewoon boterhammen met kaas bij zich. Dan hoefde hij in elk geval niet te zien wat er met die dieren gebeurde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimezo sep 26, 2010 10:58 am

Arian rolde met zijn ogen "Watje"mompelde hij voor hij afschoot op een uit de kluitengewassen eekhoorn. Na die eekhoorn en nog een muis liep hij terug het steegje in bij de hut. De hoektandjes en klawen waren weg en Arian liep al minder kaachtig, meer als overdag "Pixis, moet jij mee naar het offer ritueel, of blijf je hier de hele avond zitten. Als we niet opschieten beginnen de anderen zonder ons" hij keek naar de maan en je kon hem zien denken "We hebben nog een minuut of tien gezien de stand van de maan."
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimezo sep 26, 2010 11:49 am

"Als je het niet erg vindt blijf ik hier de rest van de avond zitten," antwoordde Pixis. "Het is toch tijd dat ik eens ga slapen, want ik heb het gevoel dat ik dat de rest van mijn verblijf hier 's nachts niet meer doe. Ookal ben ik daaraan gewend, alle rust die ik kan krijgen is welkom. Jij mag van mij gaan, maar ik hoef het niet te zien." Uil fladderde op. "Uil wil wel mee," legde Pixis uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimezo sep 26, 2010 5:28 pm

Arian liet Uil op zijn schouder landden en klom het dak weer op. Hij vond dat Pixis joch af en toe wel apart, maar ja. Hij liep naar het platte stenen dak waar 10 katten op hen wachtten. Arian stak het vuur aan dat geen probleem vormde dankzij het stenen dak. Alle katten gooiden plechtig een prooi in het vuur terwijl Zwarte Kater een lied zong dat bij dit ritueel hoorde. Arian gooide een rat erin en gaf een muis aan Uil "Gooi er maar in" fluisterde hij tegen de vogel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimezo sep 26, 2010 8:34 pm

Pixis zat onder het afdak en dacht na over de gebeurtenissen van daarnet. Het gezicht van Ceyx keek hem vanuit de mist aan. Pixisliet zich de boterhammen met kaas goed smaken. Dat was zeker weten beter dan die ratten waar Arian en uil zich aan zaten de vertoeven.

- Ik schrijf uil expres niet met een hoofdletter, het is geen naam en ook geen eigennaam
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimezo sep 26, 2010 8:48 pm

Arian en uil kwamen na een uur terug. Arian glimalchte en uil vloog naar Pixis "Het ritueel verliep voorspoedig" hij gooide een plunjezak van zijn schouder en begon buiten het afdak een vuurtje te stoken. Hij begon een vis te roosteren evenals een stuk brood "Ik heb honger" hij grijnsde naar Pixis "Dacht je nu echt dat ik rat at?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimezo sep 26, 2010 9:20 pm

"Eh, ja," amtwoordde Pixis. "Je hebt zoveel gewoontes van een kat, dus dat kon er ook nog wel bij. Maar blijven we hier een aantal dagen zitten, of gaan we door de stad lopen?" Het idee dat ze hier moesten blijven, beviel hem niet. Hij had het niet zo op naargeestige steegjes. Wel op naargeestige bossen, maar dat was een ander verhaal. Hij ging liggen op het matras en viel in slaap.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimezo sep 26, 2010 9:36 pm

Arian glimalchte " Morgen avond gaan we naar mijn standaard huis, veel schoner en ruimer" hij glimlachte "Het is in een schoner del van de stad en ik heb er een tafel" hij grijnsde en dacht aan zijn tekeningen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimema sep 27, 2010 4:34 pm

Pixis sliep onrustig. Hij droomde over een rat, die hem achterna zat. En opeens viel het hoofd van de rat er af, waarna het beest in de fik vloog. Daarna kwam er een hele groep ratten aan, waarmee hetzelfde gebeurde. Dit ging door tot de hele wereld zwart zag van de ratten, waarmee weer allemaal hetzelfde gebeurde en de wereld verbrandde. Hierna schrok Pixis hevig ademend wakker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimema sep 27, 2010 5:49 pm

Arian keek bezorgd naar Pixis "Wat was er? Enge droom? " hij grijnsde "Heb ik ook een poos gehad, dagmerries dan" hij grijnsde "Een keer dat de maan in de fik stond en uit de lucht viel, en een keer dat de zon terugkeerde op aarde" hij rilde "Sollo is een soort van duivel in het katten geloof" zei hij ter verduidelijking "Luneth, de maan, is de godin."
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimema sep 27, 2010 6:03 pm

Het duurde even voordat Arian's woorden en de omgeving tot Pixis doordrongen. Hij keek even naar de jongen de tegenover hem zat. Hij knikte. Hij wist even niet wat hij met de informatie moest, maar knikte gewoon. Uil kwam naast hem zitten en begon te praten. Tijdens het praten maakte ze duidelijk waar ze het over had. Ze wilde hier zo snel mogelijk weg, want ze had een slecht voorgevoel. Pixis legde dit uit aan Arian.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimema sep 27, 2010 7:13 pm

Arian knikte "Ik ook al, al dacht ik eerst dat het te maken had met het feit dat ik weinig geslapen heb" hij keek pijnzend "Zoals Zwarte Kater als=tijd zegt FOLOW THE SWAGGING OF YOUR TAIL" hij grijnsde en zijn katten tandjes van water waren weer terug. Hij grijnsde "Volg" zei hij eerst in katten taal voor hij zichzelf verbeterde en opsprong en begon te rennen over de daken hij leek naar een bepaald punt te streven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pixis
Level 2
Pixis


Aantal berichten : 439
Registratiedatum : 07-09-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : Hyon, in het Rijk van de Tweeling

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimema sep 27, 2010 7:17 pm

Pixis sprong op. "Kom op Ceyx," zei hij tegen de mist. De mist werd weer een draak. Pixis vloog achter Arian aan. Die bleef maar rennen over de daken. "Waar ga je naar toe?" riep hij. Bijna was hij van plan zijn boog te pakken en voor Arian's voeten te schieten, zodat die zou stoppen, maar besloot dat dat geen goed idee was. Hij liet een sterke meewind waaien tot hij naast Arian vloog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arian
Level 2
Arian


Aantal berichten : 475
Registratiedatum : 03-09-10
Leeftijd : 28

Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitimema sep 27, 2010 7:25 pm

Arian grijnsde en dook in een steegje. Het was een brandschone paar meter brede steeg. Langs de wanden waren kattenhuisjes gebouwd als honingraten opgestapelde kratten. Hier en daar lag een kat te eten o luieren en een aantal waren leeg. Achterin was een groter afdak waar een matras en tafel met kratten als krukjes. Een grote stapel tekeningen en composities vormde de opvulling van een hoek, ernaast stond een als zitzak functionerende strozak. Ook lag er een matras in de andere achterhoek. Er hingen lantaarns en er brande ervoor een vuur in een ijzeren vat "Welkom in mijn thuis"

sorry maar het huis van arian is nu ff bezet
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Achterbuurt van Betar Empty
BerichtOnderwerp: Re: Achterbuurt van Betar   Achterbuurt van Betar Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Achterbuurt van Betar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» daken van Betar... (blup)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De machtige 12 :: Het RPG (De 12 Rijken) :: Het rijk van de Vissen, Kreeft en Schorpioen-
Ga naar: