Eliza haalde zij schouders op "Hij weet tenminste wel precies wat ik van hem voel" zei ze chacherijnig en ze beende kwaad naar buiten. Ze moest een boodschap naar will krijgen zonder dt een ander het meekreeg. Ze liep naar haar kas en pakte het kistje voor noodgevallen. Ze pakte een vel papier en screef met Zwarte inkt in een krullerig handschrift:
"Lieve William,
Mijn vader is nogal kwaad, ik en Charlie stonden met onze ruzie klaarblijkelijk in een roddelblad. Mijn pa weet nu het halve verhaal, en ik en charlie mogen jou en Jane niet meer zien, ik ga me er lekker niet aan houden, ik loop weg van huiis. Als je me zoekt, we weet het bos waar je wezen moet
XXX Eliza"
Darna pakte ze nog een vel. Ze opende een potje met rode inkt en schreef
"Beste pa, ma en monster dt jammergenoeg mijn broer is,
Aangezien jullie mijn vrijheid bellemmeren deel k hierbij mee dat ik wegloop, ik ga nog even mijn spulln inpakken en ga er vandoor, ik kan me wel redden, ik weet hoe je moet leven met het bos. Ik zal misschien nog vn me laten horen, maar verwacht me niet terug in deze gouden kooi.
Hartelijke groet aan mams, en voor de andere twee een hatelijke groet
Eliza
PS: mam, als j wilt weten wiens schuld dit is, kijk voorl boos naar pa en charlie."
Ze pakte een kist die ze al 6 jar klaar had liggen, er lagen warme dekens, een kussen en planten zaden in. Ze rend het huis in en raapte wat simpele stevige kleding, simpele haarspulletjes, wat geld en haar zegelring. Ze verzegelde de brief met de rode inkt en legde die op haar bed. Ze deed snel simpele kleding aan, aan een rode jurk had ze niets. Ze pakte haar wapens in en liep weer naar buiten. Ze bond de kist waar inmiddels genoeg inzat op de rug van haar draakje en de laatste brief liet ze achter in de kas, Will zou hem wel weten te vinden. Een traan rolde over haar wang toen ze voor de vermoedelijk laatste keer naar het huis keek. Ze zuchtte en klom op Rima `Op naar het bos` zei ze met een trilling in haar stem.