De machtige 12
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De machtige 12

Totdat er een rijk bij kwam....
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimevr sep 17, 2010 1:36 pm

Het is een klein vervallen huisje ingeklemd tussen twee middelgrote huizen. Het ziet eruit alsof het ieder moment kan instorten, maar dat doet het niet. Op de beganegrond is een kleine woonkamer waarin geen enkel meubelstuk bij een andere past, het is een bij elkaar geraapt zooitje. Daarnaast is een kleine keuken met een eettafel waaraan drie verschillende stoelen staan. In de keuken ruikt het bijna altijd naar versgebakken koekjes omdat de moeder van Katniss die vaak bakt. Op de eerste verdieping liggen de twee kamertjes van Katniss' zusje en haar moeder. En als je een ladder uit het plafond trekt kom je op een kleine geimproviseerde kamer in de nok van het dak. Er staat een bed met een lapjessprei, die gemaakt is door Katniss' oma en die ze dus uit respect maar laat liggen, een antieke kast van donkerkleurig hout en er liggen verschillende kleedjes op de grond ter isolatie. Er is een klein dakraampje waardoor je over het dorp uit kunt kijken. Dit is de kamer van Katniss.

Regels: Niet vechten, je wilt toch niet het risico lopen dat het instort?
Personen: Niet veel meer dan een stuk of 4, het is maar een klein huisje en er kunnen zeker geen draken in komen.
Level:-
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimevr sep 17, 2010 10:00 pm

Katniss liep voor het eerst in lang weer door haar oude, vertrouwde straat. Ze zag haar huisje liggen. Ze liep naar de voordeur en belde aan. Haar zusje deed open en het meisje sprong meteen in haar armen. Katniss omhelsde haar zusje stevig. "Ik heb je gemist." Zei haar zusje tegen haar. "Ik jou ook." Prevelde ze terug. Toen rende haar zusje enthausiast weg om haar moeder te halen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo sep 23, 2010 4:23 pm

Katniss' moeder kwam vrolijk aangelopen en omhelsde haar dochter. "Ik heb je gemist." Zeiden ze tegelijk. Katniss was een lange tijd weggeweest. Haar moeder liep terug naar de keuken en katniss volgde haar. Ze ging op haar eigen blauw met groene barkruk zitten waar ze altijd op zat en haar moeder op haar bloemetjes-eetkamerstoel. Katniss zag een bord koekjes voor haar liggen op tafel. Het waren chocoladekoekjes, haar favoriet. Ze pakte er een en nam een hap terwijl haar moeder vroeg: "Wat heb je allemaal gedaan de afgelopen tijd?" Katniss begon alles te vertellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 6:55 pm

-new-
Katniss stond in de keuken, haar moeder en haar zusje waren weg, bloemen plukken op het veld. Dit was een van haar zusje's favoriete bezigheden, maar Katniss vond er zelf niets aan. Ze kneedde het beslag voor de koekjes dat haar moeder had gemaakt. Haar gezicht, haar en armen zaten helemaal onder het meel. Ze was hier niet zo goed in als haar moeder en zusje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 7:03 pm

Raiden liep door het buurtje. Hij vond het wel leuk vooral een huis wat bijna op instorten zat. Dat deed hem denken aan zijn vorige huis. Niet aan de grote landhuis natuurlijk. Hij rook de eur dat leek op gebakken koekjes geur. Maar het was oud dus hij verwachtte niet dat het nieuwe waren. Of ze zaten toevallig nieuwe maken. Mars liep brutaal op de geur van het lekkere eten af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 7:06 pm

Katniss was klaar met kneden en pakte de oude houten deegroller die er vrij toegetakeld uitzag. Hiermee begon ze de homp deeg met chocoladestukjes plat te rollen. Het was moeilijk om het beslag recht te krijgen met een gedeukte deegroller maar ze bleef volhouden en uiteindelijk had ze een rechte plak van ongeveer 1m2. Ze ging op zoek naar de koekvormpjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 7:13 pm

Mars tikte tegen de deur wat hard aan om binen te komen die gelukkig open ging. Blij liep de tijger naar het meisje die koekjes zat te bakken. Hij had wel zin in iets lekkers. Raiden besefte pas te laat wat Mars wou. Snel liep hij achter Mars aan en hield hem tegen. Daarna keek hij op naar het meisje. ´´Sorry tijgers hebben honger´´ zei Raiden een beetje schamend dat Mars dat deed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 7:18 pm

Katniss trok haar hoofd uit het keukenkastje waar ze in had staan zoeken en zei:"Dat gebeurt ook niet elke dag, dat er een tijger mijn huis komt binnenlopen." Ze haalde de metalen koekjesstekers uit het keukenkastje, pakte de schaal koekjes van de tafel en zette hem op de grond. "Die heeft mijn moeder gemaakt, ze zijn een stuk lekkerder dan deze ooit zullen zijn." Zei ze en ze wees op het beslag dat zij had uitgerold.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 7:25 pm

Raiden glimlachte om het comentaar. Het was ook best logisch dat het niet vaak gebeurde. ij was al blij dat het meisje rustig had gereageerd. Mars keek blij naar de keokjes en stoormde er op af. ´´Niet allemaal op eten´´ zei Raiden tegen Mars. Hi wou niet als een schooier over komen. Dan was hij eerder een dief. ´´Dank je wel´´ zei Raidn tegen het meisje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 7:33 pm

"Graag gedaan." Zei Katniss. Toen besefte ze dat ze nog onder het meel zat. Ze blies zichzelf handig schoon met haar luchtkrachten. Ze verdacht deze jongen er niet van een dertiender te zijn, en als hij dat wel was kon ze toch behoorlijk van zich afbijten. "Als beloning wil ik wel dat je me helpt met het uitsteken van de koekjes." Zei ze met een brede glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 7:40 pm

Raiden keek verbaast op toen het meisje luchtmagie gebruikte. Hij had noet gedacht dat hij nog iemand tegen zou komen. Raiden glimlachte en liep naar het kleine aanrecht. Hij pakte een ster vormig vormpje en drukte het op het deeg. ´´Dus jij hebt ook krachten´´ zei Raiden opeens tussendoor. Hij keek er niet heel erg bij maar met een glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedi okt 05, 2010 7:51 pm

Katniss knikte en ging in de weer met het favoriete vormpje van haar zusje. De Eenhoorn. Het was ontzettend moeilijk om het vormpje er heel uit te krijgen want er brak altijd wel een poot af. Ze concentreerde zich en duwde heel voorzichtig het koekje uit het vormpje op de bakplaat. De afgevallen poot duwde ze er maar gewoon tegenaan in de hoop dat haar zusje het niet erg zou vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimewo okt 06, 2010 4:09 pm

Raiden was verbaast en blij dat ze het toe gaf. Hij kon net zo god een dertiener zijn. Al was het niet dat hij in het rijk van de schorpieon woonde. En hij had een groot landhuis in het rijk van de weegschaal met zijn zussen en broers. ´´Dan heb je zeker lucht´´ ging Raiden verder terwijl hij twee sterren op de lpaat legde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimewo okt 06, 2010 5:43 pm

Katniss knikte. "En jij?" Vroeg ze. Ze wist bijna zeker dat de jongen krachten had, andere mensen zouden gillend wegvluchten voor een tijger. Ze drukte nog een eenhoorn uit waar de hoorn vanaf brak. "Dan maar een paard..." Mompelde ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimewo okt 06, 2010 5:53 pm

Raiden knikte kort terwijl hj nog wat vormpjes neer legde. ´´Ik kom uit het rijk van de schorpioen´´ zei Raiden maar om verder te zeggen. Mars knikte terwijl hij recht op ging ziten en zijn potn schoon likte. Raiden had geen plaats meer bij het deeg om wat uit te halen. Hj deed een sta achter it omdat hij niets meer kon deon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimewo okt 06, 2010 6:09 pm

Katniss maakte kleine stukjes van het overgebleven deeg en gooide ze in de bak die haar moeder daar altijd voor gebruikte. Ze deed de oven heel voorzichtig open, bang om hem te slopen, zette voorzichtig de bakplaat erin en stelde hem af met de twee draaiknoppen. De ene voor tijd en de andere voor aantal graden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 12:35 pm

Glimlachend keek hij naar de oven die er ook krakemikkig ui zag. Ook al woonde hij nu heel rijk hij hield liever van zo iets. ´´En waar is je draak´´ vroeg Raiden terwijl hij naast Mars ging zitten en hem begon te aaien. Mars begon daardoor zachtjes te spinnen. Soms leek hij gewoon op een klein poesje vond Raiden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 1:35 pm

"Of ze vliegt ergens rond, of ze zit achter het huis op een beschutte open plek." Zei Katniss. Ze liet haar draak vaak haar eigen gang gaan. Het was een drukke draak, die niet gemakkelijk te controleren was. Katniss duwde voorzichtig het deurtje van de oven dicht en begon de rest op te ruimen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 2:06 pm

Raiden knikte begrijpend. Flash wasook niet een draak die je achter na liep. Gelukkig maar want daar had hij al een tijger voor. Eustig ging hij op een stoel zitten en keek naar de tijd hoe lang het duurde. Mars keek ook benieuwd naar het schermpje. Maar Raiden hield hem bedwang om niet meteen de koekjes te pakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 2:15 pm

Katniss maakte nog even het aanrecht schoon met een doekje en pakte een schaal uit de kast waar ze ze op zou leggen. Ze trok de tweede van de drie verschillende stoelen onder de tafel vandaan en nam plaats. Ze keek naar de timer. Nog 10 minuten. (Geen idee hoe lang koekjes in de oven moeten, maar deze blijkbaar 10 minuten Razz)
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 2:45 pm

Raiden zag dat het nog 10 minuten duurde. Dan kon hij nog wel gezelig met het meisje kletsen. ´´Ik ben Raiden´´ zei Raiden omdat hij bedacht dat hij helemaal vergeten was (toch ?). Hij keek haar vragend aan omdat hij natuurlijk ook haar naam wou weten. Dan kon hij tenminste weer iemand onderscheiden van een dertiener.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 2:56 pm

"Mijn naam is Katniss." Zei Katniss tegen Raiden. Ze aaide zijn tijger over zijn/haar kop. Hij/Zij had een zachte vacht. De geur van versgebakken koekjes drong trok weer door het huis. Ze wist, dat als ze op haar zolderkamer zou gaan zitten, ze de koekjes nog steeds zou kunnen ruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 3:14 pm

Mars begon weer te spinnen als een poes omdat Katniss hem aaide. Raiden glimlachte naar Mars omdat i ook zo brave tijger was. Daarna keek hij weer naar Katniss. ''En heb jij al veel gevochten'' vroeg Raiden om he gesprek op gang te brengen. Katniss zei wat weinig vondhij zelf dus moest hij maar de vragen stellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Katniss
Level 3
Katniss


Aantal berichten : 610
Registratiedatum : 25-08-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : In mijn huis

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 3:58 pm

Katniss streek even met haar vingers over het zwarte litteken boven haar wenkbrauw. Dit deed ze altijd als iemand over vechten begon. "Ik heb gevochten met een dertiender, die eingelijk geen partij was, en met een jongen, die ik heb gedood. Toen kreeg ik ruzie met zijn vriendin." Ze zei dit heel zakelijk en zonder emotie. Alsof ze verslag moest uitbrengen. Ze had de emoties die het gevolg van deze gevechten waren allang uitgeband.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raiden
Level 2
Raiden


Aantal berichten : 206
Registratiedatum : 28-09-10

Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitimedo okt 07, 2010 4:13 pm

Raiden keek naar de litteken boven het oog van katniss. Dat zou pijn hebben gedaan. gelukkig heeft hij nog niet gevochten met een dertiener al was hij bereid om het wel te doen. ´´Dat is vervelend´´ zei Raiden. Hij meende het ook echt. Het was niet leuk om te vechetn. Vooral Katniss leek er emotieloos over. ´´maar je mag er bst rot voor voelen´´ zei Raiden maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen   Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het rijk van de waterman-Het huisje van de familie Everdeen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rijk van de waterman-Cara's huisje
» Landhuis van de familie MacBennet- rijk van de leeuw
» De ijssallon- Rijk van de Waterman
» Het rijk van de Waterman- het kapelletje
» Het oude bos-Rijk van de waterman

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De machtige 12 :: Het RPG (De 12 Rijken) :: Het rijk van de Waterman, Tweeling en Weegschaal-
Ga naar: